11.5.10

aksi si comel...






Leo Na dan Sakura. Penghibur kami kat rumah tu. Macam-macam perangai dua ekor kucing cute miut ni buat bila inginkan perhatian kami adik beradik. Leo Na nakal sangat-sangat. Kalau boleh habis semua almari, laci dan rak dia nak panjat. Tapi ada satu perangai peliknya yang aku tak faham, dia suka hisap hujung ekornya sendiri. Sampai basah kuyup ekor tuh. Kenapa yek?

Sakura pulak suka beremosi dan pandai 'mengurut'.hehehe..pandai kejut orang bangun dan tak suka bekas pasirnya busuk. Mesti dia marah...Bila kami balik kerja pasti kedua-dua ekor ni berlumba-lumba menyambut di muka pintu walaupun dalam keadaan mamai lepas bangun tidur.

Bila terfikirkan betapa haiwan pun mempunyai perasaan kasih-sayang rasa sedih pula bila mengenangkan masyarakat kita hari ini semakin longgar nilai-nilai kasih sesama sendiri. Zaman sekarang kalau nak 'hangin' tu boleh je bunuh orang , boleh je tetak sana-tetak sini seolah-olah sudah mati perikemanusiaan itu.mmmm....

Tiada ulasan:

blog buku Hud aikara.

  • Pemandu Van Jenazah - Tajuk: Pemandu Van Jenazah Penerbit: Utusan Karya Tebal: 270 m/s Buku ini merupakan kompilasi kisah pengalaman pemandu-pemandu van jenazah yang diceritaka...
    3 tahun yang lalu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...