17.12.10

tHe ReVEngE oF kiTTy GAloRe

Hehehe..dendam dalam Cats & Dogs 2

Aku terhibur betul nengok kisah 'mengarut' ni. Memang best bagi aku yang suka dengan watak-watak haiwan yang 'bercakap'. Filem ni tak salah aku diarahkan oleh Brad Peyton. Ini sekuel yang kedua selepas Cats & Dogs 1.

Watak yang paling aku suka ..oh coz si Kitty Galore kucing pendendam yang tak berbulu..hehehehe...Watak utama lain ialah Diggs anjing polis jenis Jerman Shepherd, Butch (kira mentor Diggslah), Seamus (si pigeon yang becok), dan Chaterine (kucing dari organisasi rahsia : M.E.O.W.S).

Kisahnya Diggs dan Butch ditugaskan oleh Organisasi Anjing menghalang kejahatan yang bakal dibuat oleh Kitty Galore (bekas ejen M.E.O.W.S). Mereka juga dikehendaki melindungi Seamus yang turut diburu oleh Kitty. Anjing dengan kucing tak pernah sebulu tapi akibat kes ini nak tak nak mereka terpaksa bekerjasama dengan Catherine si kucing tangkas dari M.E.O.W.S.

Memang lucu melihat watak haiwan berlagak macam manusia. Apa lagi melihat telatah Kitty dengan tikus perliharaannya yang ketakutan. Kitty mahu melancarkan sejenis bunyi yang boleh disebarkan melalui setelit. Bunyi tersebut jika didengari anjing akan menyebabkan anjing itu gila dan sudah pasti manusia akan bertindak mengurung semua anjing-anjing tersebut. Kemudian dengan senang Kitty akan menakluk manusia pula.
(Kitty menyamar sebagai anjing nak curi maklumat. Hehehe..)

View ImageDendam si Kitty bermula bila dia hilang bulu dalam satu tugas di kilang kosmetik dan digelakkan oleh member-membernya di M.E.O.W.S. Balik rumah tuannya pulak tendang dia keluar sebab tuannya dah tak kenal rupanya yang 'hodoh' itu. Sejak itu Kitty berdendam mahu menghapuskan anjing, manusia dan juga kucing. Dengan kata lain dia nak berkuasalah.

 (gambar : Kitty dipakaikan kostum arnab oleh tuannya seorang penghibur yang berkerja di sebuah taman hiburan. (punyalah dia bengang hehehe) Kitty tinggal dengannya selepas kena kick dengan tuan lama)

Bayangkan kucing bina peralatan canggih termasuk kucing robot yang jadi pembantunya. Alat itu disembunyikan di atas salah satu permainan yang ada di taman hiburan. Si Diggs pulak selalu mendatangkan masalah dengan kesukarannya menurut arahan namun bila pelbagai peristiwa berlaku dia menjadi rapat dengan Catherine padahal dulu dia anti kucing.
View Image


(Diggs dan Butch di pejabat organisasi mereka yang canggih)

Last sekali sudah tentulah misi Diggs and the gang berjaya. Kitty memang berputih matalah. Filem ini sesuai di tonton seisi keluarga. Malah dia mengandungi mesej; "tak kira apa pun spesis anda sepatutnya jangan ada rasa benci. Berbaik-baiklah dan bekerjasamalah baru boleh berjaya." hahahaha...



Inilah rupa Kitty Galore (sphynx cat)...aku paling suka tengok dia ketawa jahat..bunyinya; hahaHAHAHA..! (sambil mengusap tikus peliharaanya)..hehehe..sukanya aku tiru..lagi pun kat rumah aku dah ada 'Kitty Galore'..si Sakuralah..sorry Kuya... XD

(semua gambar adalah dari internet)

Tiada ulasan:

blog buku Hud aikara.

  • Pemandu Van Jenazah - Tajuk: Pemandu Van Jenazah Penerbit: Utusan Karya Tebal: 270 m/s Buku ini merupakan kompilasi kisah pengalaman pemandu-pemandu van jenazah yang diceritaka...
    3 tahun yang lalu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...