9.3.11

kakak saya yang hampeh!

Hehehehe...assalamualaikum..nama saya Leo. Nama penuh Leo Na. Uwan cakap saya ni tomboy. Sebab perangai nakal macam lelaki..eh cam jantan.

Ni kakak saya yang garang si Sakura tapi uwan selalu panggil dia Kuya jer. Dia ni kuat membebel. Uwan pon dia boleh bebel gak. Kalau uwan tak nak bawak dia keluar main mesti dia tarik muka masam. Dia suka gak kejut uwan saya pagi-pagi. Saya pon sama gak. Ialah kadang-kadang uwan bangun lambat. Mana boleh anak dara bangun lambat..kan...hehehe...
Lepas tu kan, kalau dia tak nak satu benda tu janganlah dipaksa-paksa mesti kuatlah dia menjerit..TAKKK NAKKK!!! (dalam bahasa kucing ler..saya jer yang faham..tapi uwan pon faham gak..sebab uwan selalu cakap; "Kuya,  jangan degil ye..mari sini cari kutu!")

Kalau ada orang datang selalu jer kakak saya ni buat sopan-santun. Duduk elok-elok. Lepas tu dengar jer orang berborak. Siap tenung-tenung pulak muka tetamu tu. Saya tak suka orang luar. Kalau orang datang saya nyorok awal-awal lagi bukan macam si Kuya tu..nak publisiti murahan! huh..!
Kakak saya ni kuat merajuk gak. Kalau uwan janji nak ajak main kat luar tapi tak jadi..hah satu harilah dia bad mood. Dia akan sengaja cuit-cuit barang uwan bagi jatuh depan uwan. Konon marahlah..uwekkkk! Satu lagi dia suka main solek-solek dengan uwan..macamlah dia budak pompuan! tapi uwan selalu panggil dia 'budak pompuan'..sukeee lerr tu...nyampah!
Kalau uwan pakai lawa-lawa kakak saya ni dah stanby sebab dia tahu uwan nak keluar jalan. Nak ikutlah tu. Uwan selalu pujuk dia; "Kuya, uwan tak boleh bawak Kuya..nanti kita kuar ye sayang..iks macam budak pulak ni.."
Ni tempat yang selalu kakak saya termenung. Ntahlah..dia suka termenung..paling dia suka main baling kertas. Apa yang best pon tak tahulah. pantang uwan keronyok kertas, mesti dia tunggu uwan baling..pastu berlari kejar..pastu hantar balik kat uwan mintak lempar lagi..ewwww tak seronok pon!
Ni dia lepak atas bakul uwan masa uwan berkemas bilik. Dia suka usha orang kemas bilik. Nak kata menolong tak jugak tapi macam nilah suka mengacau! (hehehe saya pon sama..) Lagi satu kalau uwan saya sedih kan, kakak saya ni suka pujuk. Dia akan duduk dekat dengan uwan pastu tenung muka uwan lama-lama. Sebenarnya dia nak cakap; "kenapa uwan nangis? sabarlah uwan..Kuya kan ada.." saya lak tak reti nak pujuk-pujuk ni..saya nengok jer sambil diam bila uwan peluk saya..
Hari tu dia kutuk saya kat blogkan...ini saya post gambar buruk dia tengah tido...hahaha..dia lansung tak sedar..kalau orang tak nampakkan,  keluarlah perangai tak senonoh dia..nasib baik saya tak ambil gambar dia ternganga..hahaha..
Tengoklah ni..hahahaha..dia sedap tido..lepas ni mesti dia nangis sebab malu saya post gambar ni..dia tak naklah boyfriend dia tengok..ala..boyfriend dia tu Pakcik Lulu yang garang kat rumah sebelah..tu pon jumpa setahun sekali pastu dia ngakulah boyfriend dia..perasan!
Dah lah.. saya dah ngantuk nih..nanti saya cerita lagi ye..selalunya saya masuk tidur pukul 10 malam...Uwan tak bagi saya masuk tidur bawah pukul 10pm sebab katanya nanti saya kacau dia tido..yelah..bila saya bangun awal saya nak uwan pon bangun gak. Tapi uwan mesti marah-marah; "leo baru pukul 3 pagi nih..jangan kejut uwan lagi tau!" Tapi saya buat gak..saya pijak-pijak badan dan membebel kat telinga uwan...hehehehe

tiba-tiba..

"Leoooo!!!! ko main PC uwan yek!! turunnn! patutlah selalu ada bulu-bulu kat keyboard aku!"

5 ulasan:

anis berkata...

haha..lawak2..pndai leo tulis blog...
leo jgn noti2, nnt uwan babab muntut tu...ekeke

Betta sp berkata...

dasyat betol uwan nie, bole paham bahasa kucing ke???? bahasa arnab bole paham x? boleh la...boleh la...:)

Rosmawati Yusof berkata...

Amboi2, macam2 style...lantak koranglah, janji aku dpt tidor..kan Kuya...

hud aikara berkata...

hhahaha..kuya dah nangis dahhh...dia malu..:P

iz berkata...

nak bandingkan kucing ko ngan ak..tgk mana lagi comey?hehe..

http://cintailmu89.blogspot.com/2010/10/hanya-untuk-pecinta-kucing-yang.html

blog buku Hud aikara.

  • Pemandu Van Jenazah - Tajuk: Pemandu Van Jenazah Penerbit: Utusan Karya Tebal: 270 m/s Buku ini merupakan kompilasi kisah pengalaman pemandu-pemandu van jenazah yang diceritaka...
    3 tahun yang lalu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...