8.4.11

Jumpa adik manja ni...

 Lepas makan tengahari tiba-tiba saja terasa nak jenguk kedai PET yang berhampiran Office aku. Dibalik cermin aku jumpa adik manis ni...ada banyak kucing dijaga dalam kedai ni. Tapi adik ni datang dekat cermin bila nampak aku senyum padanya..

 Tak tahu nama apa...aku panggil adik je lah..dia sangat manja. Di balik cermin dia cuba nak capai aku, tapi memanglah tak dapat sebab halangan cermin. Aku kesian sangat. Aku rasa dia rindu kat tuan dia. Kedai ni aku rasalah macam jaga kucing-kucing terbiar. Sebab kucingnya banyak dan nampak dari jalanan. Nasib baik kamu dapat sampai ke sini adik..sekurang-kurangnya kamu dapat cukup makan..nanti kita jumpa lagi ye..
 Uwan: Tengok Leo ni sedap jer tido..semua uwan sediakan..tapi Leo selalu dengki bila uwan lama-lama   depan PC..selalu merengek nak dukung macam baby..tengok adik manis tu..dia dapat makan jer tapi takde orang tido ngan dia malam-malam tau..
Leo: wekkk..(sambil baring terlentang macam biasa)
Uwan : degil leo ni..cium kang!

Uwan: Ni lagi satu ni...Kuya selalu marah-marah uwan..cubit nih!
Kuya : mana ada..Uya jerit jer..(dengan selamba menjilat bulu..eksyen sungguh!)
Uwan: menjawab ye..

Kuya : Comel tak saya??? ngeeee..(bercita-cita nak jadi model..kununnnyer..)
Uwan : uwekkk!

12 ulasan:

amal berkata...

comelnyeee <3 love love love !! =)

nur anis berkata...

lenanya leo tido..rasa nak kacau je..huhu..

hud aikara berkata...

kembanglah ekor si leo...hehehehe

Rosmawati Yusof berkata...

Hi Kuya, kesiankan kawan2 kita kat pet shop tu...

Betta sp berkata...

kuya ada sepasang mata yg comel-biru. sy suka tgk mata kucing, mcm2 kaler ada. kadang2 sy rasa lebih tertarik ngan mata kucing berbanding muka or bulu dia:)

meowwmania berkata...

alala...comelnya memasing, gewamm!!

tp kecian yg kat petshop tu harap tuan kedai tu jg mereka baik-baik yerk..

hud aikara berkata...

aha..harap-harap adik comel tu selamat dan sihat..

Firdaus Kasim berkata...

comel belaka! hehe.. awk, npe komen kt blog sy x bg link? nasib baik sy searh kt google.. hehe

hud aikara berkata...

ooo hehehe..mungkin masa tu lupe taip link sbb komen tak bukak blog. Thanks jenguk sini Mr.Firdaus...hehehe

NoRHaNa CorNER berkata...

ta xnk tmbh koleksi ke

hud aikara berkata...

hehehe...Ana sahabatku..kalaulah ku mampu ambik sume kucing jalanan utk dijaga..akan ku buat! tapi aku tak mampu...dua ni jelah yg aku boleh jaga memandangkan aku ni duk umah flat..huhuhuhu...

NoRHaNa CorNER berkata...

hehehe....Ta aku fhm keadaan mu itu.. jgn kecik ati plok, neh neh...seandainya aku juga mampu rasa nk membela semua yg terbiar+tak bertuan ni...

blog buku Hud aikara.

  • Pemandu Van Jenazah - Tajuk: Pemandu Van Jenazah Penerbit: Utusan Karya Tebal: 270 m/s Buku ini merupakan kompilasi kisah pengalaman pemandu-pemandu van jenazah yang diceritaka...
    3 tahun yang lalu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...