18.6.11

sekalung rindu buat Gigie....sob.. sob..

Kepada Gigie ku sayang, entah camanalah Gigie sekarang kat tasik nun? Dah bertahun uwan tak jumpa Gigie. Dah beranak ke belum? (uwan pon tak tau Gigie ni laki ke pompuan..sob..sob..)

 Dari sebesar duit syiling 20 sen uwan jaga Gigie..ingat tak pertemuan kita kat kedai apek tu? Masa tu uwan pandang Gigie comel sangat..tengah tido..apek tu kata uwan boleh ambil Gigie dengan rege 8 hinggit. Lepas tu siap bagi diskaun sebab uwan ambil Gigie ngan set bekas sekali. Ingat tak Gigie manja ngan uwan siap tido atas tapak tangan uwan? masa tu Gigie keciklah sangat-sangat...

 Gigie kuat makan. Asyik mintak makan jer bila nampak muka uwan. Ingat tak masa tuan mandikan Gigie? Gigie benci sangat-sangat kat air paip tu? hahaha...sampai sembur-sembur uwan..

 Walau pon Gigie membesar jadi kura-kura yang tak berapa nak lawa tapi uwan totap sayangggg sangat kat Gigie. Tapi lama-lama bekas Gigie dah makin sempit. Gigie dah makin besar. Uwan rasa bersalah kalau terus letak Gigie kat bekas sempit yang boring tu..

Jadi hari tu uwan terpaksa buat keputusan sukar lepaskan Gigie ke tasik besar. Gigie suka tak kat situ? Masa uwan lepas Gigie dalam air kemain seronok Gigie berenang, siap meluncur lagi. Tapi uwan bangga bila Gigie kenal suara uwan dan dengar bila uwan panggil nama Gigie. Dalan tasik tu ramai kawan-kawan Gigie. Buat baik dengan diorang. Jangan bergaduh tau. Jaga sopan-santun macam yang tuan ajar..sob..sob..

Sekarang dah bertahun kita tak jumpa, uwan rasa Gigie dah bahagia. Lagipun tasik tu tak ada pemangsa berbahaya. Makanan pun banyak. Ikan pun cantik-cantik. Lagipun kalau Gigie nak jamu mata, awek cun ramai gaklah bersantai kat situ..itu pun kalau Gigie ni kura-kura jantan. kalau Gigie betina tak yah tengoklah..sebab amat kurang laki hensem kat situ, dulukan Gigie cakap minat Brat Pitt?..ngeh..ngeh..ngeh..

Buat kura-kura kesayanganku, semoga bahagia dan gembira..kenangan kita bersama selalu dalam ingatan...

Sekian, salam peluk cium dari uwan.

Love,
Uwan.

p/s: Kak Lela kirm salam kat Gigie..ingat tak makcik yang jaga Gigie sekejap dulu tu masa uwan takde dua tiga hari?

3 ulasan:

anis berkata...

huhu, sdihnya...
dulu anis ada terfikir nk bela kura2, tp bla fikir blik nnt dia besar kna lepaskan trus x jadi...x sggup nk pisah bla dh syg nnt...hehe

meowwmania berkata...

sob sob...sedih pulak :(

hud aikara berkata...

aha..kalau bela kura2 kena jugak berpisah..nak bagi dia bebas kat alam semulajadi..masa tu sedih sangat. Masa saya nak hantar dia ke tasik tu dia macam tahu jer..dalam beg besar yg saya masukkan dia, saya dapat rasa dia diam aje bila saya peluk.lepas tu masa nak lepas satu hal,dah nak nangis pulak duk kat tebing...tapi bila tengok dia macam gembira jer berenang saya rasa legalah sikit. sepetang saya duk kat tebing tu. peliknya dia berenang kat depan saya aje.pas tu terjenguk-jenguk tengok ke arah saya.huh..sedih tul...sampai sekarang dah tak bela kura2 dah...

blog buku Hud aikara.

  • Pemandu Van Jenazah - Tajuk: Pemandu Van Jenazah Penerbit: Utusan Karya Tebal: 270 m/s Buku ini merupakan kompilasi kisah pengalaman pemandu-pemandu van jenazah yang diceritaka...
    3 tahun yang lalu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...