21.10.11

anjing diberi bantuan pernafasan.

Hembus nafas ke dalam mulut anjing

WAUSAU, Amerika Syarikat - Dua anggota bomba di sini memberikan bantuan pernafasan dari mulut ke hidung seekor anjing yang berusia tujuh tahun pada Selasa lalu.
Anggota bomba itu, Jared Thompson dan Jamie Giese memberikan bantuan pernafasan itu selepas haiwan tersedut asap dalam kebakaran yang berlaku di rumah tuannya.
Haiwan itu dikatakan tidak bernafas semasa ia dibawa keluar oleh kedua-dua ahli bomba tersebut.
Anjing itu kemudian diberikan bantuan pernafasan melalui oksigen sebelum ia dihantar ke dua buah hospital haiwan untuk mendapatkan rawatan.
Tindakan kedua-dua anggota bomba tersebut menyebabkan anjing itu masih hidup.
Ketika kejadian, haiwan itu terperangkap di dalam rumah tuannya.
Tuannya tidak berada di rumah kerana mereka keluar ke bandar semasa kebakaran berlaku. - Agensi
-kosmo


Leo: uwan kalau yo yang kena camtu...uwan buat tak?
uwan: eee..tak kuasa aku nak cium mulut busuk ko tu..
Leo: uwan kejam..

(hik hik hik...apapun uwan akan buat untuk kamu Yo..kamu je yang tak tau betapa sayannnggggnya uwan kat korang..)

2 ulasan:

meowwmania berkata...

byk berlaku kat sana..harap2 org kite pon memandang haiwan juga sama penting seperti manusia

hud aikara berkata...

yalah..harap orang kita pun begitu..

blog buku Hud aikara.

  • Pemandu Van Jenazah - Tajuk: Pemandu Van Jenazah Penerbit: Utusan Karya Tebal: 270 m/s Buku ini merupakan kompilasi kisah pengalaman pemandu-pemandu van jenazah yang diceritaka...
    3 tahun yang lalu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...