22.11.11

bOLa..bOLa! Naik juling mata Leo dan Kuya dng jeritan jiran-jiran! hahaha..

Malaysia rakam rekod bersih tanpa kalah di Jakarta
SUMBER: BERITA HARIAN ONLINE


SKUAD bola sepak gah memenangi 'ibu segala pingat', malam tadi apabila kesebelasan Harimau Muda tampil garang mempertahankan mahkota kejuaraan buat kali kedua berturut-turut menewaskan tuan rumah, Indonesia 4-3 menerusi penentuan penalti selepas terikat 1-1 sehingga masa tambahan. Sorakan dan ejekan lebih 100,000 penyokong Garuda Muda jelas gagal menyekat impian besar Ong Kim Swee dan anak didiknya yang hadir berbekal mental kuat mengatasi sorak gempita di Stadium Gelora Bung Karno untuk memaksa lawan menggigit jari terlepas pingat emas paling bernilai di Sukan SEA di laman sendiri.

Keletihan kami sepanjang saingan bukan kerana lawan kuat tapi perjalanan ke stadium temu Indonesia peringkat kumpulan dan final... keletihan ini berbaloi. - Ong Kim Swee, Ketua Jurulatih Harimau Muda.

Kebetulan, kali terakhir Malaysia berjaya mempertahankan gelaran bola sepak secara berturut-turut adalah di Jakarta pada 1979 ketika menewaskan Indonesia 1-0 hasil jaringan Allahyarham Datuk Mokhtar Dahari.


Kemenangan itu membantu kontinjen negara mengutip keseluruhan 59 emas malam tadi selepas skuad berbasikal trek menyumbang empat dan satu daripada renang berirama.


                                Leo: apalah bicing-bicing tu....Kuya ko pergi tengok...

Leo: agaknya ada kenduri kat luar tu kot...
Kuya: kenduri apa..BOLA lah...

:
:
:
:
:
:

GOLLLLLL! GOLLLLL!!!

:
:
Leo: opocot! mak kau meletup! (melatahlah pulak..)

Muka bengang tak dapat tidur...hahahaha...

p/s: malam tadi sebenarnya aku tak tengok pun perlawanan yang di nanti ramai tu. Bukan apa, aku takut sakit jantung. Hehehehe...lagi pun segala keputusan perlawanan aku tahu dengan jerit pekik jiran-jiran aku. Meriah dowhhh..lepas tu ada yang siap main mercun???!

 Apa pun tahniah pasukkan Malaysia. Kalaulah semangat ini yang anda semua sentiasa bawa di setiap perlawanan kan bagus!

(dah lama berangan Malaysia dapat ke piala dunia..tapi bilalah yek?)

1 ulasan:

Cat-from-Sydney berkata...

Tidur bola, makan bola, minum ???? Memang sakit jantung dibuatnya. purrr....meow!

blog buku Hud aikara.

  • Pemandu Van Jenazah - Tajuk: Pemandu Van Jenazah Penerbit: Utusan Karya Tebal: 270 m/s Buku ini merupakan kompilasi kisah pengalaman pemandu-pemandu van jenazah yang diceritaka...
    3 tahun yang lalu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...