27.12.11

Tikus hidangan istimewa.

 Kampung tikus di Vietnam

HANOI, Vietnam - Daging tikus menjadi makanan istimewa buat penduduk Kampung Canh Nau yang terletak 40 kilometer dari sini.
Tikus dijual pada harga 80,000 dong (RM12.01) bagi setiap satu kilogram (kg) untuk dijadikan makanan.
Menurut media tempatan, kampung itu dikenali sebagai Kampung Tikus kerana secara puratanya, seratus kg tikus dijual pada setiap hari.
Tikus dimakan oleh penduduk kampung tersebut sebelum ini kerana kemiskinan.
Namun, daging haiwan itu menjadi makanan istimewa pada setiap penghujung bulan.
Tikus ditangkap dengan menggunakan perangkap, jaring dan baldi. - Agensi
SUMBER KOSMO


Kuya: tak cedap pon tikus tu....

Uwan: memandai je kamu...kamu dah rasa ke...? uwan tengok kamu pon geli nak makan...main lambung-lambung jer...

Kuya: ...wekkkk!

2 ulasan:

Naz berkata...

Kuya ni bukan kucin sejati la...haha

hud aikara berkata...

aha...Kuya ni selalu perasan dia tu orang...hahaha

blog buku Hud aikara.

  • Pemandu Van Jenazah - Tajuk: Pemandu Van Jenazah Penerbit: Utusan Karya Tebal: 270 m/s Buku ini merupakan kompilasi kisah pengalaman pemandu-pemandu van jenazah yang diceritaka...
    3 tahun yang lalu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...