19.3.12

Kuya kata; "jangan malas baca buku" :)

Ini Kuya. Budak kucing yang nak periksa semester ketiga. Dia dah senior dahhh....tekun kucingyeee...buat esaimen pon bagus sangatttt...(ngeh ngeh ngeh..)


Uwan: woooo...tekunnya membaca....


 Uwan: hebat ni...tahun ni mesti boleh dapat anugerah dekan nih...hik hik hik..


Uwan: Kuya!..apa Kuya baca tu? buku apa?

Kuya: bicing ah uwan nih...


Kuya: Uya baca ni...


Uwan: oooooo....buku cerita... (macam aku kenal jer buku tu...)
.
.
.
.
.
.
.
.
v

Uwan: hah, ni nape ditenung jer buku tu?

Leo:...mmm...perkataannya banyak sangat...

Uwan: buku sejarah PMR tu..bacalah cepat..tak lama lagi nak periksa kan?



Leo: huwaahhhhhh....ngantuknyerrr...

Leo: tido....lagi bagus.....kroihhh...kroihhh...

uwan: itulah yang kamu tahu..membute jer...pas tu baca last minit! lepas tu padan muka dapat markah cukup makan!

Leo: ..whatever..


p/s: marilah kita membaca...apa-apa sajalah yang membina minda. Bacalah buku sekurang-kurangnya seminggu sekali. kalau malas sangat pon sebulan sekali. Tak kisahlah novel ke atau buku pengetahuan yang lain. Lepas tu jangan buat ulangkaji di minit terakhir...bacalah nota pelajaran awal-awal tahun...jangan jadi macam si Leo..hehehe..

Leo: tuan-tuan dan puan-puan sekalian, sebenarnya yang baca last minit tu uwan..dia malu nak mengaku..heh heh heh...

Uwan: kwang asam!

p/s: Blog sinopsis buku Hud aikara http://hudbuku.blogspot.com

5 ulasan:

ctpayong berkata...

assalamualaikum

nasib baik dia orang tu dok tengok2 aje. buatnya dia kitai buku tu...nangis tak berlagulah gamaknya.

Rosmawati Yusof berkata...

Alah2... cair mama Kim tengok gelagat korang. sweet n cute sgt..

hud aikara berkata...

ct payong: diorang memang suka buku tapi tak usik cuma suka baring atas buku..hehehe...

hud aikara berkata...

kak kim: kuya & leo cakap; 'time acih'...(dua-dua pon dah kembang tu...)hahaha..

UniMeOw berkata...

study las minit??eerrr itu saya~~~aiseh!

blog buku Hud aikara.

  • Pemandu Van Jenazah - Tajuk: Pemandu Van Jenazah Penerbit: Utusan Karya Tebal: 270 m/s Buku ini merupakan kompilasi kisah pengalaman pemandu-pemandu van jenazah yang diceritaka...
    3 tahun yang lalu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...