11.4.12

Gegaran TSunami, rumah bergoyang.

Petang tadi kerana terlalu mengantuk, aku tertidur depan TV. Tetapi tiba-tiba terjaga sebab rasa lantai bergoyang. Mulanya ingat kepala aku yang pening. Adik aku dua orang sedang bertenet depan laptop tapi tak sedar gegar biarpun mereka perasan meja dah bergoyang macam kena buai.

Aku sensitif sikit bab goyang ni sebab kami tinggal di flat lima tingkat dan pernah kena gegar ketika tsunami kuat 2004. Masa tu takut juga. Baru kena tempias gempa. Kalau kena gempa betul tak tahulah aku...

(gambar: google Tsunami Japan 2011)

Oleh kerana hari ni cuti, ramai orang tak ada di rumah jadi aku rasa penduduk flat aku ni tak sedar sangat rasa gegar tu. Kalau jadi waktu malam, memang mereka dah ramai-ramai akan keluar rumah.

Cepat-cepat aku buka TV kalau-kalau ada berita terkini. Lepas tu memang betul pun gempa kuat lagi di Aceh dalam 8.7 skala Richter. Sampai waktu aku menulis ini, menurut pembaca berita gempa masih bersusulan dan banyak negara telah mengeluarkan amaran tsunami.

Semoga kita dilindungi dari segala bencana. Amin...

 Leo: uwan...atutttt....

Uwan: uwan pun takut nih..

1 ulasan:

Irfa berkata...

tahu pasal ni pun bila tgk berita malamnya..kalau tak mmg tak tahu

blog buku Hud aikara.

  • Pemandu Van Jenazah - Tajuk: Pemandu Van Jenazah Penerbit: Utusan Karya Tebal: 270 m/s Buku ini merupakan kompilasi kisah pengalaman pemandu-pemandu van jenazah yang diceritaka...
    3 tahun yang lalu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...