18.6.12

lempeng malas. nak cuba???


Hahaha. Serius. Hari Ahad baru-baru ini aku bosan tahap dewa gaban! Dahlah jerebu satu KL. 

Aku memang malas sikit nak masak pada hari cuti. (bukan sikit, tiap-tiap hari malas!) Sebabnya aku ni bujang trang tang tang...hehehe..boleh makan apa saja. Tak payah fikir perut orang lain. (Kemain kau Hud. Bujang anak dua tau! Anak bulu dua ekor tu nak campak mana? Hah.)

Lalu aku terfikir nak makan apa yek? maggie? alolo..benda tu aku tak berapa nak lalu. Waktu belajar dulu pun kalau poket kempis, aku rela 'cekik' biskut kering cecah air teh daripada mengadap maggie hari-hari.

Mmmm...kemudian kemalasan aku pun mulai mengetuk-ngetuk idea hotak aku nih.



Meh. Kita makan lempeng bodoh. Caranya bancuh tepung gandum dengan air sampai cair. Masukkan garam, tabur gula melaka sikit (kasi warna cun taklah pucat macam muka nampak hantu)...dan jangan dilupa pukul telur sebijik dalam tu..


Lap kuali dengan minyak atau mentega. Lepas tu masukkan bancuhan nipis-nipis. Api kecik tau. Tutup kuali. Dah masak angkat. Kuali jangan lupa basuh terus.

Dah siap gulunglah (lipat pun boleh) lempeng tu dengan apa-apa jem yang disukai. Aku guna kaya. Sebab itu aje yang ada dalam peti ais aku. kih kih kih..

DAH SIAP. 

Inilah resepi termudah, termalas dan tercepat kenyang sedunia...kosnya pun murah jer....(^-^)..

2 ulasan:

UniMeOw berkata...

aik?2 namanya lempeng malas ke hud?

sb uni kalo wat lempeng mmg wt cm2..mknanya slama ni uni malas la ye? hahahaha...(br sedar diri)

hud aikara berkata...

hahahaha...(^__^)v

blog buku Hud aikara.

  • Pemandu Van Jenazah - Tajuk: Pemandu Van Jenazah Penerbit: Utusan Karya Tebal: 270 m/s Buku ini merupakan kompilasi kisah pengalaman pemandu-pemandu van jenazah yang diceritaka...
    3 tahun yang lalu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...