29.7.12

49 Days---> cerita tentang kasih sayang


Ini satu lagi drama Korea yang menyentuh hati. Tengok drama ni tak sah kalau tak mengalir air mata...huhuhu...tapi memang sedih..(kau Hud kalau tengok citer sedih je melalak!)

Drama 49 Days ini telah dilancar pada tahun 2011 di Korea.

Ceritanya macam ni...Ji Hyun (Nam Gyu-Ri) seorang gadis yang periang dan ceria. Hidupnya indah dengan adanya ibu bapa yang sayangkannya, dua kawan baik yang setia dan kekasih yang menyintainya. Dia begitu gembira dengan majlis pertunangannya sehinggalah dia terlibat dalam kemalangan jalan raya.

Ji Hyun koma. Kemalangan tersebut berkait dengan kegagalan Yi-Kyung (Lee Yo-Won) membunuh diri. Yi-Kyung pula merupakan seorang gadis yang telah lima tahun hidup seperti manusia tiada semangat sejak kekasihnya mati dalam kemalangan dan telah beberapa kali cuba mengakhiri hidupnya sendiri.


Ji Hyun yang telah menjadi roh bertemu dengan seorang 'Scheduler' (Jung ll Woo). Menurutnya ini bukan masa mati untuk Ji Hyun lalu dia diberi peluang untuk mengumpul tiga titisan air mata dari tiga orang yang benar-benar ikhlas menyayanginya tidak termasuk kaum keluarga. Jika dia berjaya, dia boleh kembali terjaga dari koma.

Ji Hyun merasa lega dan menyangka tugasan itu amat mudah. Lalu dia menggunakan tubuh Yi-Kyung untuk bertemu dengan orang-orang yang disayanginya. Ji Hyun bekerja di restoran bekas rakan sekolahnya Hang Kang (Jo Hyoen-Jae) dengan tubuh Yi-Kyung dan dia dilarang mendedahkan siapa sebenarnya dirinya.



Kerana tubuhnya diguna di waktu siang tanpa sedar, Yi-Kyung mula cepat letih. Dia mulai menyedari benda-benda aneh berlaku atas dirinya. Misalnya pintu rumahnya yang terbuka, rambutnya yang bershamfoo dan dia muntah makanan yang tak pernah dimakannya. Yi-Kyung menganggap kemungkinan dia akan menjadi gila kerana tidak sedar apa yang telah dia lakukan sewaktu tidur. (Ji Hyun hanya boleh merasuk badan Yi-Kyung sewaktu tidur sahaja).

Kehidupan Ji Hyun selama 49 hari itu telah membuka pekung orang-orang yang selama ini dia fikir amat menyayanginya. Pengkhianatan dan penipuan rupa-rupanya mengelilinginya selama ini. Ji Hyun amat sedih namun dalam masa yang sama dia menemui cinta sejati dari orang yang tidak disangkanya.

Kesemua watak mempunyai kaitan yang rapat. Apabila Yi-Kyung dapat melihat Ji Hyun dia telah membantu Ji Hyun untuk mematahkan usaha musuh Ji Hyun memusnahkan syarikat keluarganya. Oleh kerana keduanya sangat serasi musuhnya jadi keliru. Yi-Kyung boleh menjadi Ji Hyun tanpa dirasuk dan oleh itu mereka sukar untuk mengecamnya. Untuk mengetahui kenapa dan mengapa mereka sangat serasi dan siapa pengkhianat Ji Hyun, boleh le dapatkan CDnya di kedai berhampiran...(hehehe promote pulak...)

(^__^)v

gambar2 dari mr google...

2 ulasan:

UniMeOw berkata...

cedih!!! :'(

sebab uni sempat tgk 1 episod je..huuuuuuu

hud aikara berkata...

Uni baik sambung tengok! boleh nangis-nangis..hahaha

blog buku Hud aikara.

  • Pemandu Van Jenazah - Tajuk: Pemandu Van Jenazah Penerbit: Utusan Karya Tebal: 270 m/s Buku ini merupakan kompilasi kisah pengalaman pemandu-pemandu van jenazah yang diceritaka...
    3 tahun yang lalu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...