1.7.12

kak Jah dan pokok keladi.


Baru-baru ini aku rajin sikit nak pegang pensil lukisan...hehehehe...ini lakaran ringkas  Kak Jah yang pernah kerja satu office denganku. Sudah lama dia nak gambarnya dilukis...tapi aku ni selalu ikut mood.

Aku cuma melukis bila mood aku ada. Aku ni memang pemalas. Banyak benda aku boleh buat tapi aku tak fokus. Jadi aku tak mungkin jadi pakarlah dalam satu-satu perkara.

Payah nak buang tabiat malas berlatih ni...mmm..


Ini pokok keladi yang pernah ditanam oleh emak. Aku rasa pokok ni cantik lantas aku buat lakaran sebab tak tahu sampai bila ia akan kekal di tepi tiang rumah emak. Pokok memang hidupan yang ajaib dan menarik. Rasa sedih bila pokok-pokok ditebang semewang-mewangnya oleh pihak-pihak yang hanya tahu mengaut keuntungan tanpa mengira kesan jangka panjang...:(

3 ulasan:

i amsterdam berkata...

Beautiful drawings!!! You are gifted :D

hud aikara berkata...

thanks...cuma lakaran masih keras...

fieda berkata...

pandai lukis..

blog buku Hud aikara.

  • Pemandu Van Jenazah - Tajuk: Pemandu Van Jenazah Penerbit: Utusan Karya Tebal: 270 m/s Buku ini merupakan kompilasi kisah pengalaman pemandu-pemandu van jenazah yang diceritaka...
    3 tahun yang lalu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...