7.8.12

cornflake madu - nak sambut raya...


Ngeh ngeh ngeh. Inilah kuih raya pertama aku buat dalam hidup ini. (Berucap dengan kembang hidungnyeee).
Dan rasanya boleh tahan best (gaya masuk lif tekan sendiri)...Entah angin mana tiba-tiba rasa nak buat kuih. Agaknya sebab nampak oven yang dah setahun tersadai sedih atas kabinet. Kuih yang dipilih...kuih termudah di dunia. Cornflake Madu.
Hehehe...


Oleh kerana aku ni baru mencuba jadi kuih tu tak lah cantik mana. Resepi yang di gunakan;

Kelloge Cornflake 300g
Madu secawan
Butter 250g

Panaskan butter sampai cair, kemudian masukkan madu dan gaul dengan cornflake. Tutup api. Cornflake kemudian di masukkan dalam bekasnya dan dihias dengan coklat tabur. Dah siap, bakar dalam oven dengan suhu 150 selama kurang 15 minit. Agak-agak dah masak sejukkan sebelum simpan dalam balang. Makan masa raya je tau.

Sesiapa yang baru kenal oven macam aku boleh le cuba...hihihi...


Leo & Kuya: uwan nak cikit!!

Uwan: boleh blah...

Kuya: uwan kedekut!

Uwan: lalalala...(sambil menjilat jari)

2 ulasan:

Cat-from-Sydney berkata...

Sampai hati tak kasi Leo! Tak baik kedekut tau! har har har *evil laughs*

Suburbanzero berkata...

kucing itu comell

blog buku Hud aikara.

  • Pemandu Van Jenazah - Tajuk: Pemandu Van Jenazah Penerbit: Utusan Karya Tebal: 270 m/s Buku ini merupakan kompilasi kisah pengalaman pemandu-pemandu van jenazah yang diceritaka...
    3 tahun yang lalu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...