11.10.12

cuba teka buah apa ni?




Mmmm..dah lama tak jenguk blog..dah bersawang sikit..hehehe..hari ni baru berkesempatan buat entry baru...err..tapi aku nak tanya ni, siapa kenal buah ni???

Masa pertama kali kawan office tunjuk aku memang lansung tak ada clue. Tak kenal lansung!














Tapi rupa-rupanya buah getahhhh..oooo...bijinya aku kenallah sebab pernah tengok orang tunjuk..





Hehehe..yelah dalan hidup aku tak pernah sentuh pokok getah. Pernah tengok aje. Kawan aku cakap buah getah ni payah nak jatuh ke tanah. Bila masak dia akan merekah dan meletup di pokok. Buahnya akan berterabur jatuh. Bunyi letupan tu kuat jugaklah katanya...

Ooooo...

3 ulasan:

Irfa berkata...

la..patutlah macam penah tengok tapi lupa dimana?hehehe..kecik2 dulu selalu berlawan dgn sepupu2 sapa terer boleh pecahkan biji getah ni

tapi ;( anak2 saya xpenah tgk buah ni lagi

UniMeOw berkata...

haah,,bila musim getah luruh, bunyi macam senapang...sebab buat getah ni jatuh meletup2 kt atap zink..:)

hud aikara berkata...

HEHEHE..tau tak buah getah yg kawan saya tunjuk kat opis hari tu meletup dalam opis! terperanjat beruk dibuatnya. Tak sangka boleh meletup walaupun dah dipetik.Ingatkan dia layu je..

blog buku Hud aikara.

  • Pemandu Van Jenazah - Tajuk: Pemandu Van Jenazah Penerbit: Utusan Karya Tebal: 270 m/s Buku ini merupakan kompilasi kisah pengalaman pemandu-pemandu van jenazah yang diceritaka...
    3 tahun yang lalu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...