29.12.12

Mood Twilight.



Masih ingat filem Twilight Saga? Ke dah lupa...maklumlah dah masuk bulan Disember. Sekarang riuh cerita pasal filem Hobbit. Aku ni biasalah lambat nak menulis benda-benda macam ni. Tapi keseluruhan filem ni bestlah. Cuma ada benda yang aku kecewa sikit. 

Sebenarnya ketika membaca novel Twilight Breaking Dawn, keterujaan itu wujud disebabkan ingin tahu apakah kelebihan Bella dan keistimewaannya bila bertukar jadi vampire. Tapi dalam versi filem, perkara yang menunjukkan ke arah itu tidak dimasukkan. Misalnya pada pemulaan cerita tiada lansung kehairanan, kerisauan dan keterujaan keluarga Cullen dengan perubahan Bella. Kelebihan Bella kita ketahui macam tu saja tanpa ada suspen.

Mungkin pengarah merasakan detik tersebut tidak penting, tapi bagi aku kalau ada babak tu memang lagi lengkap. Adengan lain dia nak potong, potonglah. (membebel macam kau tau pasal filem Hud! hehehe)

Tapi filem ni memang cantik. Budak yang jadi Renesmee  tu sangat comel. Sweet sangat adengan masa  Alice dapat tengok masa depan Jacob dan Renesmee. Tak lupa adengan serangan yang ditambah tu betul-betul suspen..aku yakin masa mula-mula ditayang pasti ramai yang keliru dengan babak tu. Tak bestlah Calisle dan Jasper mati ...hahaha..
*gambar: Mr Google

2 ulasan:

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P berkata...

tu lah,igt ms serang2 tu dah konfirm mati segala..tgok2 bayangan sahaja.tertipu Tipah ! hahaa

hud aikara berkata...

yelah Mrs Yana...hehehe tapi babak tu sangat bagus w/pun tiada dalam buku..

blog buku Hud aikara.

  • Pemandu Van Jenazah - Tajuk: Pemandu Van Jenazah Penerbit: Utusan Karya Tebal: 270 m/s Buku ini merupakan kompilasi kisah pengalaman pemandu-pemandu van jenazah yang diceritaka...
    3 tahun yang lalu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...