28.12.12

steamboat Johnny's...

Hah! Ni kan hari Jumaat. Hari Jumaat selalunya kaum Hawa yang kerja office pasti suka berjimba-jimba di waktu rehat yang panjang. Kaum Adam jangan buat muka tak malu ye tak pi solat Jumaat. Hehehe....Ni aku nak kenalkan satu lagi tempat makan yang boleh di cuba selain harganya yang sederhana..kira sesuwaiiilah dengan poket yang sederhana kembung.

Restoran ni namanya Johnny's. Masakan ala Thai. Boleh pergi ke web dia di www.johnnyrestaurant.com

Apa yang best? Dah tentu steamboat dia. Sup dia memang delicious! Steamboat dia segar walaupun bukan dalam bentuk rupa asal kecuali udang. Yang lain tu dah siap-siap dihidang bersih, kita cuma masukkan dalam periuk aje. Contohnya kalau bebola ikan tu sebijiklah rasa ikan betul, takdenya diuli dengan bahan lain...

Masa kita buka menu memang banyak pilihan, tapi perhatikan harganya. Janganlah terambil bahan macam abalone..takut nanti lepas makan kena 'basuh pinggan' kecuali korang memang nak makan dan bawa duit lebih..hehehe..Kalau tak nak pening ambil aje set. Murah dan puas hati. Syok makan beramai-ramai. Kalau makan sorang terasa macam kera sumbang pulak.


Kisahnya dulu aku selalu masuk makan sini tiap-tiap minggu. Maklumlah rumah dekat sangat dengan Aeon Wangsa maju (dulu Jusco). Aku bukan makan steamboat, tapi pesan makanan a'la carte. Aku suka sangat Mixsuki dengan sambalnya yang masam manis. Udangnya pun besar. Sohoonnya sedap dan sup dia  kena dengan lidah aku. Yalah kalau tak nak makan steamboat boleh le ambil a'la carte. Harga makanan a'la carte memang murah dalam lingkungan RM 7.00 ke atas.

So sesiapa yang nak tukar selera bolehlah ke sini...

(Kau Hud, buat promosi macamlah dapat komisen..hehehehe..takdelah benda sedap, aku suka kongsi ramai-ramai...)

3 ulasan:

UniMeOw berkata...

membaca entry ini di saat makanan belum memasuki perut, membuatkan aku seperti kebuluran...

>m0nolog<

haha..

hud aikara berkata...

cepat-cepat pi makan cik Uni..hahaha

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P berkata...

pernah pergi skali.. not bad. rege dan rasa

blog buku Hud aikara.

  • Pemandu Van Jenazah - Tajuk: Pemandu Van Jenazah Penerbit: Utusan Karya Tebal: 270 m/s Buku ini merupakan kompilasi kisah pengalaman pemandu-pemandu van jenazah yang diceritaka...
    3 tahun yang lalu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...