25.11.13

Selamat Tinggal Sayang...T_T

Gambar: orang share di FB

Selamat tinggal Hero...abam Iyo...semoga keluarga Papa Hero tabah dan bersabar. Pasti mereka akan sunyi dengan gelagat dan senda gurau Hero..walaubagaimanapun hidup mesti diteruskan. Hero akan tetap menjadi legasi kepada pejuang pencinta haiwan. Tak surut air mata aku bila membaca artikel dan gambar yang di share oleh teman FB tentang pemergian Hero. 
Mungkin aku tak pernah jumpa Hero tapi semangat kucing ini untuk hidup ketika menderita kakinya dipotong amat mengkagumkan. Dan selepas lapan tahun bersama keluarga PH aku rasa Hero sangat bahagia.
Sebenarnya aku mula memerhatikan haiwan disekeliling aku sejak pertama kali menonton video Hero di Youtube. Kemudian mengikuti Blog Kakimotong dan akhirnya terus melekat di blog-blog pencinta haiwan yang lain.
Ketika itu tiba-tiba pandangan aku terhadap haiwan berubah sama sekali. Tiba-tiba saja aku mulai nampak kesedihan dan kesayuan di mata kucing-kucing jalanan yang mengemis di kedai-kedai makan. Padahal aku memang sudah biasa mempunyai kucing sejak dari kecik lagi. Cuma sebelum itu bagi aku mereka cuma haiwan peliharaan semata-mata. Tapi semuanya berubah bila aku 'kenal' Hero...

Tenanglah engkau di sana Hero. Walau ada yang mengeji dan mengutuk tapi lebih ramai yang sayangkan kamu. 
RIP sayang...

Tiada ulasan:

blog buku Hud aikara.

  • Pemandu Van Jenazah - Tajuk: Pemandu Van Jenazah Penerbit: Utusan Karya Tebal: 270 m/s Buku ini merupakan kompilasi kisah pengalaman pemandu-pemandu van jenazah yang diceritaka...
    3 tahun yang lalu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...